En jävel på att laga mat är vad jag är

Blir ett snabbt inlägg idag. Gjorde en grym kyckling i sås idag som jag tänkte dela med mig av. Kyckling bröst Creme fraiche (vitlök och parma) Sambal oelek Krydda efter behov Stek kycklingen så att den får fin färg i en ordentlig klick smör. Ha i en sambal oelek (så mycket du känner för), jag tog en matsked till 4pers. Låt steka kycklingen i sambal orleken någon minut. Häll i creme fraiche 3-6dl. Ju mindre creme fraiche desto kortare koktid! Servera med klyftpotatis eller pasta. Går att snygga till grytan lite med spenat, soltorkade tomater eller något annat trevligt. Men går mer än utmärkt att äta den som den är! Bäst av allt är att det tar 10 min att kasta ihop! Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0