Thailand Del 2 - Koh Cang i mitt hjärta

Ja, bungalowsen på stranden var fantastiska! Vid högvatten så var havet 1 meter ifrån terrassens 
Rent och fräscht med stora glasskjutdörrar som vetter mot havet.

Koh Chang är Thailands näst största ö med inte allt för mycket turister. Man kan hitta lugna stränder men det finns samtidigt möjlighet att shoppa lite och besöka barer och restauranger.
Thailändarna här är extremt trevliga och hjälpsamma!

Stranden vi bodde på hette Kai Bae Beach och där spenderade vi ett par dagar. Den enda nackdelen med denna strand var att solen kom ganska sent. Solen nådde inte stranden förrän kl 10.
En dag spenderade vi på Koh Changs populäraste strand White sand beach. På den stranden var det med folk och rörelse!

En dag åkte vi med på en tur där man skulle få besöka 5 öar och snorkla.
Båten gick ifrån Bang bae och jag kommer inte riktigt ihåg namnet på de öar vi fick besöka. Vissa av dem var mer grynnor men var iaf väldigt trevligt!
Helt otrolig snorkling. Jag så både bläckfiskar, sjöborrar, Hitta Nemo, Doris och en massa andra exotiska fiskar.
Hade kunnat guppa runt och beundra dessa i all evighet om jag fick!
Tyvärr fungerade inte mammas undervattenskamera vilket var väldigt synd. Hade gärna velat dela med mig av Thailands värld under ytan!

Man kunde köpa korvbröd och mata fiskarna med så mamma kasta ner ett till mig när jag låg och trampade vatten och tjoff så var där 3 miljoner småfiskar. Aaaah! Upp med brödet ovanför ytan och då började de hoppa efter det. Fort som sjutton kastade jag iväg det och i samma ögonblick var alla borta. Buuh, vad läskigt! 

    

  



 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Håller med dig. Det var skitläskigt att ha så många fiskar runt kroppen.

2011-12-05 @ 12:54:37
Postat av: Pappa Rudolf

Vad är det för snack! Det var ju inte ens Pirayor. Hajar, det hade varit något. Kram kram

2011-12-05 @ 17:28:34
Postat av: Matilda

Haha! Pappa, det var inte jag som belv rädd när jag trampade i en vattenpöl. Skrapade foten i gruset för att du var rädd för att en mask skulle krupa in under skinnet! ;P

2011-12-06 @ 18:30:11
URL: http://tillevill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0