Kan konstatera att helger går för fort!

Ja, vad ska jag säga. Helgen började bra med vinst mot Trosa.
Kan väl summera matchen lite snabbt för er tokstollar som missade den.

Trosa öppnade med högt tempo som alltid medan vi verkade ställa upp med nervösa ben.
Första perioden var en seg period för oss och vi var tvåa i varje närkamp.
I andra verkade nervositeten ha släppt lite och vi klev upp och la lite mer press på deras backar som verkade lite halv osäkra. Backar och center fick jobba hårt bakom oss för att vi forwards skulle kunna kliva upp då det verkligen var fart på deras forwards. Det var egentligen när vi vågade göra så som de fick problem att ta sig förbi oss.
Sista perioden fortsatte i princip som den andra fast vi fick hålla lite mer boll. Vilket passar oss då vi kan utnyttja våra grymma backar och få med dem mer i offensiven.
Min eloge går helt klart tillLouise som
ställde upp på att stå i mål och Bea som gjorde en tokstabil första match!
Matchen slutade 5-1 till oss!

Jag mådde dock as illa hela matchen. Vet inte om det kan bero på att jag först på morgonen besökte naprapaten som fixade en låsning som hade uppe i ryggen. Det var första gången jag gick till en naprapat och fy bubblan vad jag tyckte det var läskigt. När jag hörde hur min rygg knakade så höll jag faktiskt på att svimma. En sjukt läskig känsla när det låter som att man bryter ryggen!
Sen fick jag också mina nya brillor och kunde inte låta bli att använda dem en del.
Kanske var därför jag inte mådde tipp topp! 

På lördagen hade mamma och pappa planerat en mumsig måltid som bestod av en förrätt som bestod av krabba med dipp och en torr champagne. Varmrätten var fläskfile inbakad i smördeg, klyftpotatis och parmesansås och öl. Till efterrätt blev det fransk chokladtårta. Mums mums mums!
Det gjorde de jäkligt bra faktiskt!
Sen fick jag och Martin lite tid tillsammans. Det känns som om det var väldigt länge sen!
Vi har så mycket måsten i våra liv att vi knappt hinner ses och får någon kvalitativ tid tillsammans.
Men helgen var bra! 

Söndagen började med att Martin stack iväg på morgonträning kl 7.30. Jag var helt borta när klockan ringde och somnade om illa kvickt efter han hade gått. När jag vaknat, ätit frukost och borstat tänderna gick vi ner med Tryggve på turinge marknad. Det gick jätte bra, han var så duktig!
Kvarnen (herrarna) hade seriepremiär ikväll mot Järna och vann med 8-6 tror jag.
De var iaf väldigt duktiga tycker jag!
Tidig föreläsning imorgon så dags att hoppa i snarklådan.

Den som läser hela inlägget kanske ska fundera på att skaffa sig ett liv. Jag också som skrev det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0