Känn dig som hemma kompis!

Halloj!
Min router har laggat sönder så har inte kunnat skriva från min bärbara. Jag har dock skrivit lite dagbok offline som jag uppdaterar nu.



Efter att ha saknat våran förra hund Picasso i 16 år, bar det igår av till Ludvika för att hämta den nya familjemedlem, Tryggve.

När vi kom fram blev vi överfallna av en hel drös med skogsvilda leonberger valpar. Efter bara tio minuter i deras hage såg det ut som om mina convers hade blivit överfallen med en sämre motorsåg.

Det var svårt att välja men vi visste att vi ville ha en hane. Det fanns två hanar kvar att välja på, Alejandro och Poker face. Alla ungar denna kull var nämligen döpta efter Lady Gaga låtar. Efter att bara ha tittat på bilderna hemma var vi mest intresserade av A. Men när vi såg P sitta och styra i vattenskålen så blev vi förälskade. Han var även lite tjockare än Alejandro och sånt gillar vi i familjen Törnqvist.

Han var sjövild med sina syskon men när Pernilla (kenneln) lyfte upp honom blev han så lugn. Hon gav honom en kram och han gav henne två blöta kyssar tillbaka. Han visste precis vad som gällde.

Bil resan hem gick super bra. Han turades om att sova i mitt och mammas knä i baksätet och kissade bara när vi stannade och rastade honom.

När vi kom hem var man tvungen och sysselsätta honom annars märkte man att han längtade lite efter sina syskon.
I natt, första natten hos oss var han jätte duktig. Han gnällde ingenting och visade tydligt när han behövde gå ut och kissa. Jag fick kissa honom en gång kl 03.00, 05.00 och kl 07.00 och då vi gick upp och åt frukost också. Han är Nästan så gott som rumsren tycker jag!

Idag har vi satt på han sitt halsband och det gillar han INTE. Usch vad han tycker det kliar och är jobbigt! Men tycker ändå att det börjar gå bättre nu fram emot eftermiddagen.

Eftersom att han bara är en lite bebis får man ha mycket tålamod då han sovet extremt mycket. Det är en trött liten vovsing vi har hämtat hem!

En sista kul grej. Mormor hade passat en grannhund. Den hunden är fullvuxen och äter 1½ dl foder om dag. Min hund är 9 veckor gammal och äter 8 dl foder om dagen. Det kommer nog gå åt en del mat när han blir stor.



Min nya kumpan!
<3


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej hej hitta hit genom pernillas sida. Såg att ni hade poker face. Nämligen så att vi vart och hämtat hem Alejandro hem till oss. Ska bli kul att följa er på bloggen och se vad som händer med er tryggve. Får se om jag kanske också skffar mig en blogg :)

Mvh Sanna

2010-08-13 @ 14:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0