Ett härligt vitt jullov!

Har varit dålig på att uppdatera nu under jullovet. Fast det har hänt massor som jag lite kort tänkte berätta om.

Jag kom hem den 15 december och hjälp vilken lättnad det var att får komma hem och träffa alla. Jag ljuger nog inte när jag säger att det var en av de skönaste dagarna i mitt liv. Trivs i skolan men längtar så otroligt mycket efter min pojkvän, familj och vänner. Det är det som verkligen tär på mig.

Dagen före doppardagen fick jag och hjärtat mitt, i uppgift att handla julgran. Det är ju dyrt med gran! Finns ju gratis i skogen tycker man. Så jag bestämde att jag ville ha mycket för pengarna. Därför blev det en väldigt stor gran. Och detta blev jag tråkad för ända tills vi slängde ut den.

Julen firade jag med familjen, farmor, mormor och moster Elvy. Det var en trevlig jul med fina klappar och god mat.

På juldagen firade vi lilla Åsa som fyllt 20år den 22/12. Där fick vi åter igen en massa godsaker som familjen Tjusberg trollat fram. Det var himla kul att träffa massa gamla klasskompisar från gymnasiet. Knappa ikapp lite och höra vad alla pysslade med. Sen blev det utgång på The Strip. Trots att jag träffade massa folk som jag inte sett på jätte länge hade jag ap tråkigt. Fy! Och min stackars lilla älskling hade migrän och mådde inte alls bra. Tyckte så himla synd om honom.

Nyår blev lugnt. En mysig middag med järngänget! Där söta My agerade värdinna.  Ännu en gång väldigt mycket gott att äta. Lite sällskapsspel där Kvinnorna ägde, gjorde kvällen lyckad.

Den 14/1 fyllde jag 21 år. Blev uppvaktad av min lilla älskling och utan tvekan världens bästa föräldrar. Varmchoklad med grädde har varit tradition sedan så långt jag kan minnas. Jävligt gott måste jag medge! Fick allt jag hade önskat bland annat massa härliga gratulationer som värmde! David och Maja kom hem och åt våfflor med hemmagjord cocos och hallon- glass. Mumsigt! =)

Av de äggvitor som blev över gjorde jag små söta maränger som blev väldigt uppskattade av Guss och Debbie på lördagen när släkten kom och firade mig. Istället för att göra tårta så gjorde mamma semlor. Hon är galet bra på det också!  Debbie lärde mig att man inte skulle äta gul snö. Bra upplysning!

Utöver det har det varit ganska mycket hockey. För att hockey är kul!

Men man kan nog sammanfatta lovet med ett ord; MAT!

Tillslut vill jag bara tacka alla otroliga människor som jag har där hemma, som stöttar mig till 100%! Ni vet vilka ni är. Största KRAMEN!



   

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0