Världens finaste hund!

Hej hopp!
Snart är det jul. Iiiiih! Ska bli så mysigt att Tryggve får fira sin första jul. Mysigt och spännande för vem vet om Big T får för sig att julgranen är en jätte stor leksak. Blir bara plast kulor i år skulle jag tro!
I går var vi på Älvsjö mässan och kollade på hundutställning. Jösses va skoj det var! Vi träffade Tryggves halvsyster, farbror och hans pappa, Knasen. Vilken mysig och fin hund. Han är bara två år och redan champion! Var så himla mycket fina hundar men jag tyckte utan tvekan att Leonberger hundarna var allra finast på alla sätt och vis. Oj, oj, oj va stora de va! Det var alldeles knäpp tyst i Leonberger-ringen och alla hundar bara låg och tok gosade med sina ägare.
Jag är så otroligt glad att vi köpte Tryggve!
Men jag tycker så himla synd om honom. Han börjar bli så stor nu att alla hans kompisar som han lekte med tycker han börjar bli för stor att busa med. Så de springer typ och gömmer sig! Tryggve gör allt för att få dem att vilja leka men det funkar inte. Skulle så himla gärna vilja att han kunde få en lekkamrat i sin storlek så de kan leka mer på samma villkor. Jag har skickat ut massa annonser där jag söker en lite tyngre lekkamrat så nu håller vi tummarna att det finns någon i närheten som är sugen på att busa i snön!
Jag drog tillslut på mig termo brallorna och gav mig ut i snön och busade med honom nästan en timme. Jag var helt svettig efter och han verkade ganska slut han också.
Vet inte vem som hade roligast egentligen, men jag hade jäkligt kul!
Blir nog lite snölek imorgon också skulle jag tro.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

va fin han är! :) Vi vågar dock inte ha våran gran på golvet för smilla, så den får stå på en byrå, men det går det också! haha. Så synd att det är så långt imellan oss, för smilla skulle behöva en lekkamrat hon också, katterna här hemma börja tycka hon är lite stor, och hårdhänt.. :( Men hon har ju fått träffa dom flesta ur kullen en gång i veckan iallafall. :)

2010-12-21 @ 16:43:53
Postat av: Matilda

Haha! Va gulligt. Helt tokigt vad man gör sig för sin lilla ögonsten. Men då behöver ni ju inte böja er för att ta julklapparna i år. =)

Vi har inte tagit in granen än. Men jag är mest orolig för paketen. Mamma brukar stoppa godis i tomma mjölktetror och ge till Tryggve. Han tycker det är så kul att slita upp paketen.

Ja, det är väldigt tråkigt. Tycker så synd om honom! Men det är tur att han har en så envis matte för jag har gett mig sjutton på att hitta en lekkamrat till honom. Det hade varit jätte kul att träffa alla i kullen. Men är säker på att vi kommer ses någon gång! Tycker det är så himla kul att vi håller kontakten! =D

2010-12-21 @ 21:40:30
URL: http://tillevill.blogg.se/
Postat av: My

tusse då :)



P to the K

2010-12-21 @ 21:47:47
URL: http://lovelymy.blogg.se/
Postat av: Jennifer

ja, man gör ju det. :) Paketen ligger som vanligt under granen på byrån, och i bokhyllan, vi vågar inte riktigt chansa för hon älskar också att slita upp grejer. Jag brukar lägga godis i en toarulle och vika ihop den så får hon slita upp den :D

Ja, det är väl tur det! :) Vi får väl hoppas att du hittar någon snart :D Ja, det brukar ju vara lite leonberger-träffar här och var, så vi får väl hoppas att det passar för er också någon gång. Ja, det är jätte kul! :)

2010-12-21 @ 21:56:17
Postat av: Jennifer

ja, man gör ju det. :) Paketen ligger som vanligt under granen på byrån, och i bokhyllan, vi vågar inte riktigt chansa för hon älskar också att slita upp grejer. Jag brukar lägga godis i en toarulle och vika ihop den så får hon slita upp den :D

Ja, det är väl tur det! :) Vi får väl hoppas att du hittar någon snart :D Ja, det brukar ju vara lite leonberger-träffar här och var, så vi får väl hoppas att det passar för er också någon gång. Ja, det är jätte kul! :)

2010-12-21 @ 21:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0