Grattis världens finaste kille!

Igår fyllde min lilla älskling 21 år!
Åkte ner till Nyköping med extra nyckeln till hans lägenhet i högsta hugg och medan han var på träning smög jag in och gjorde en tre rätters middag tills han skulle komma hem. Hann snygga till lite i ungkarlslyan, tända ett dussin ljus och när han kom hem satt födelsedagsmenyn på dörren.
 Till förrätt blev det Örtgratinerade havskräftor med vitt vin.
Varmrätten var Fläskfilemedaljonger med hasselbackspotatis a´la Matilda och kantarellsås.
Till det serverades en kall, fin öl.
Och till dessert var det present öppning och så hade jag krigat ihop en vitchoklad pannacotta toppad med hallon och till det drack vi ett sött mousserat vin.
Ja, jag är rätt stolt att jag fick till det faktiskt!
Brukar sluta i kaos när jag försöker laga mat. Men kändes bra att det mesta gick som det skulle och att jag kunde bjuda min älskling på middag på sin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0