Trelleborg

Har varit lite hektiskt i onsdags och i går så tänkte att jag ska försöka sammanfatta dagarna lite kort.

När vi kom fram till Malmö i onsdags så skulle jag direkt slungas in i nollningen. Jag blev tilldelad att vara med det röda laget , alias SnuttansCrew. Stads kampen gick kort och gott ut på att man skulle samla poäng genom att få så många som möjligt i laget att göra saker. Klämma in så många personer som möjligt  i en telefonkiosk, hoppade små grodorna i en fontän, bada i kanalen, krama och pussa en främling m.m. Allt var självklart frivilligt! Alla lagen hade också en flagga och maskot som man skulle skydda med sitt liv. Lyckades man ta de andra lagens maskotar eller flaggor fick man också poäng.
   
Igår hoppade jag över inkilnings aktiviteten för att jag hade så mycket saker jag var tvungen att hinna göra innan mamma och pappa åker hem. Sprang typ genom Ikea för att bland annat köpa säng. Blev en 140x200 säng,  både jag och mamma fick plats i den i natt. Handlade också lite andra saker för att försöka få upp mysfaktor i lägenheten. Lägenheten är en ganska stor etta med ett kök och ett litet badrum.  Köket är väldigt gammalt och toaletten är inte heller renoverad igår men sovrummet/vardagsrummet är stort och ljust. Jag börjar trivas mer och mer.

Igår fick vi också en guidning av Gunilla, kvinnan jag hyr i andrahand av. Hon bodde en bit utanför Trelleborg så visade oss staden hon bodde i samt Trelleborg. Vi fick också sen en helt otrolig strand. Sanden var typ lika vit som på Seychellerna fast vattnet var inte alls lika klarblått. Den var flera mil lång och detfanns till och med Kitesurfing, vilket jag tyckte var häftigt. Ska man ju pröva! Gunilla berättade också att det varje timme kom en piratbåt medpirater  upp på stranden och sålde glass och dricka och sånt. Det låg också en nybyggd jätte fräsch nattklubb/restaurang precis vid stranden.

   

Det känns som om man är utomlands när man känner den varma havsbrisen, tånglukten, ser alla palmer och de härliga ute serveringarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0