Piffig ljusslinga

Hade jag haft en bebis hade jag gjort denna ljusslinga och klätt in barnsängen med.
Men har man inte någon bebis så kan man som jag dekorera sänggaveln eller blomsterburen jag gjorde igår. 
Tror bestämt att jag kan säga att det är världens mysigaste belysning!
Till min ljusslinga behöver man allt på bilden och lite till:
Silkespapper
Fjädrar
Ljusslinga som inte alstrar värme så att fjädrar och silkespapper inte börjar brinna.
Genomskinlig tejp
Sax
Ståltråd
Avbitartång
 
Fjäderpuffar
Min favorit är fjäderpuffar och dessa är löjligt lätta att göra.
 
Lägg en två centimeter tejpbit med häftytan upp.
Lägg fjädrar på en centimeter av tejpen och se till att de är fasthäftade ordentligt.
Sedan lindar du tejpbiten med fjädrar runt lampan.
 
Taaa daaa! Super mysig shabby chic feeling! 
 
Silkesblomster
Är man inte helt galen i fjädrar som jag är så kan man göra skilkesblommor istället.
Det är lite mer pyssel men inte alls svårt, tar bara lite mer tid!
 
Börja med att klipp ut en remsa silkespapper.
Vik pappret sedan pappret som ett dragspel som på bilden.
Runda till hörn och kanter lite och veckla sedan ut.
Linda detta runt lampan lite sporadiskt gärna lite knögligt.
Ta en tejpbit och linda runt silkespappret längst ner.
 
Socker söt mysbelysning!!!
 
Bilderna gör inte slingan rättvisa men pröva för sjutton. Pröööva! :)
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fiiiiint!

Svar: <3
Matilda

2012-10-16 @ 21:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0