146 mot Malmö!

Igår tog vi bussen in till Malmö, kommer ungefär att ta en timme från min dörr till skolbänken. Känns ganska okej med tanke på att om jag hade valt att gå Nackademin hade det ungefär tagit en timme med snabbtåg och buss. Eller två timmar med buss, pendel och sedan buss igen. Det sista alternativet hade nog känts mindre bra.

Jag har aldrig varit i Malmö innan det här men det är en riktigt trevlig stad. Jag är speciellt förtjust i det som man kan säga motsvarar Stockholms gamlastan. Det består av ett större torg där det finns vackra byggnader med stuckatur som man inte kan sluta förundras utav. Sedan finns det också ett mindre som är omgivet av hus i olika gamla stilar. På det lilla torget är det fullt med super mysiga uteserveringar och fik.

 

Nu är vi på väg hem från Tyskland, Sassnitz. Staden i sig var verkligen inget att hänga i julgranen, usch vilken tråk stad! Men vi hittade iaf en jätte mysig restaurang ”König Gustav”. Tiden rann iväg och till slut skriker pappa att vi måste springa till bussen som går till färjan. Mamma sticker iväg som ett spjut med mig efter och väl framme frågar hon mig vad hamn heter då hon ska fråga chauffören om det är rätt buss. 
Jag skriker;  FÄÄÄHRHAAAFEN!
Hon hasplar andfådd ur sig ordet och den glada, tyska chauffören börjar berätta på tyska. Vi förstår inget, förutom att det inte är rätt buss. Letar efter rätt buss men hittar den ej. Eftersom att vi tror vi håller på att missar båten springer vi iväg till en taxi. Väl framme i hamnen ger mamma taxichauffören alla våra små pengar, det är ju skönt att inte behöva växla tillbaka! Pappa alias Rudolf blir akut bajsnödig och springer iväg från taxin in på terminalen. När vi kommer in på terminalen ser vi pappa fast i typ en glas labyrint, Panikslagen!
Pappa skriker; Jag hittar inte ut! Var fan är toaletterna?
Jag och mamma viker oss av skratt. Ni skulle sett paniken i hans ögon! Han höll verkligen på att bajsa på sig. Så kul! Medan vi väntar på att pappa ska komma tillbaka från sitt toalettbesök upptäcker vi att det inte finns några folk inne på terminalen. Mamma kollar på klockan och ser att vi är hela två timmar tidiga. Vi bestämmer oss för att också göra toan en visit och frågar en vakt var de ligger. De låg på andra våningen och de kostade 50 cent. Men pappa betalade ju taxin med alla sina ören, är de det som tar sådan tid? Ligger han på golvet och hysteriskt letar efter 50 cent? Tanken fick oss skratta ännu en gång. Min pappa är verkligen som Sunes pappa Rudolf.

 

Fötter påväg till Tyskland!  Fötter påväg hem från Tyskland!

Hur som helst så var väl typ det de roligaste som hände idag. En annan sak som var bra var att biljetterna till Sassnitz bara kostade 100 kronor tur och retur. Det kan ju leda till att man få besök med släp ibland hoppas jag! =)

Saknar er alla där hemma!

Ta hand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0