Söta LjusKronor

Halloj! Fullrulle som vanligt! 
Idag gjorde jag dessa söta LjusKronor. Mycket ljuspyssel nu men det är ju trots allt en sån årstid! Hade jag haft en dotter hade dessa garanterat stått i hennes rum.
Som tur är så känner jag ett litet busfrö som fyller 3 år idag så dessa ska hon få.
 
Det bästa av allt är att dessa är gjorda av återvunnet material. Dessa två är konservburkar som det varit vitabönor i. Så för gud skull, kasta inte era konservburkar. Kommer att komma massa mer pysseltips som involverar konservburkar i framtiden!
 
OBS! Att jobba med konserver är ganska vasst och jag rekommenderar inte att barn gör det.
Ha gärna handskar och skyddsglasögon under tiden ni jobbar med dem. 
 
Till dessa behöver man en en konservburk, plåtsax, pärlor och superlim.
Ett tips är att börja med att klippa bort den hårda kanten längst upp (det underlättar sedan när ni ska klippa piggar). Rita sedan ut piggarna som ni ska klippa efter med en bläckpenna. Klipp sedan försiktigt!
Böj till piggarna och fäst pärlor med superlim!
 
Jag har inte filat kanterna på mina burkar vilket man verkligen bör göra om de ska vara på en sån nivå där barnen kan komma åt dem. Dessa ska mamma Clara få ställa på någon hylla eller något så att lilla Vendela inte når dem!
 
 
 
 
 
Vad tycks? Skräp eller skatt?

Kommentarer
Postat av: Paulina

Superfina! :)

Svar: Tack rara! :)Kram
Matilda

2012-11-05 @ 16:44:42
URL: http://pauliina.webblogg.se
Postat av: kath

Men så fina! Tur att jag sparar konserver här hemma :)

Svar: Tack snälla! Ja, det är jätte bra att hamstra! :D
Matilda

2012-11-05 @ 18:41:01
Postat av: Rebecca

Helt klart skatt :D De var jättefina, vad duktig du är :)

Svar: Åh, va gullig du är, tack så mycket! :)Kram
Matilda

2012-11-05 @ 20:38:53
URL: http://twoliepop.blogg.se
Postat av: Anonym

Undra om jag inte vill ha tillbaka mina burkar :) Jätte fina<3

Svar: Ja, nu ångrar du dig va?! :P Men vem vet, du kanske får tillbaka en eller två... :) <3
Matilda

2012-11-05 @ 21:20:28
Postat av: Anonym

Åh så fina, jag visste väl att jag skulle få användning för de där konservburkarna:)
/ Ninni

Svar: Tack, jag tycker också de blev väldigt fina. Tänk att man kastar så mycket som man kan använda! Haha! Tur att det finns sådana som dig som är smartare än så och behåller lite! :)Kram
Matilda

2012-11-08 @ 11:36:22
Postat av: Karin

Hejsan! Men vad tjusigt det var någonting nytt, tack för tipset Karin

2012-11-16 @ 18:59:46
URL: http://karinsbloggiblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0