Färska råvaror smakar alltid bäst!

Ett par bilder från när jag hade halv åtta hos mig med familjen.
Blev bara två bilder sen hade jag fullt upp med att se till att inte bränna maten.
Det var en meny som hade temat gammal hederlig svensk mat. Och menyn löd:
Förrätt:
Hemmarökta räkor med aioli och ett hemmagjort parmaskinka och ört- bröd.
Till det serverades vitt.
Varmrätt:
Fylld helgrillad kyckling men potatisgratäng och sås.
Till det öl.
Efterrätt:
Frödinge ostkaka på Nyponvägenvis, serveras med grädde och färska hallon.
Kaffe och cognac
Jag var iaf mätt och belåten!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var verkligen supergott! Favoriten var förrätten. Men varm och efterrätten smakade oxå för bra! Hur ska jag kunna bräcka dig?!

2012-04-14 @ 18:37:17
Postat av: Matilda

<3 Du gör alltid fin och god mat! Lite för god mat! ;)

2012-04-14 @ 19:27:15
URL: http://tillevill.blogg.se/
Postat av: Rudolf

En mycket bra tre rätters. Blir svår att slå. ;)

2012-04-17 @ 10:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0