OLYMPUS PEN E-PL1 + 14-42 MM BLACK

Snart trillar denna lilla goding in i min ägo! =D
OLYMPUS PEN E-PL1 + 14-42 MM BLACK
Om man som jag är trött på kompaktkamerans begränsningar och endå inte har någon lust att släpa med sig den klumpiga systemkameran så tror jag verkligen på denna. Anledningen till att jag valde just denna och inte någon av Sonys NEX 3 eller 5 (som jag var inne på från början) var för att den var mycket billigare. Sen det som kanske avgjorde mest var att det fanns en inbyggdblixt.
Jag hade 3 huvudkriterier på kameran jag ville ha
Smidig och lätt att ha med och fotografera med.
Den skulle vara flexibel och likt en systemkamera kunna anpassa inställningarna.
Och sen ville jag inte att den ska vara allt för dyr. Den kommer säkert få följa med på både fest och crossbanan och då vill jag inte ha en 30 000 kr- kamera.
Så ni kan ju vänta er en och annan bild från Thailand för det är inte långt kvar nu och min nya lilla vän får en fribiljett raka vägen till Bangkok! =D

Kommentarer
Postat av: Pappa Rudolf

Japp! Den här lånar jag.

2011-11-09 @ 20:22:00
Postat av: Matilda

Haha! Nej du, söta lilla pappa. Denna kamera lämnar inte min ägo. =P

2011-11-10 @ 19:44:12
URL: http://tillevill.blogg.se/
Postat av: Pappa Rudolf

Vi kan byt låna lite. Har en Instamatic Super. De lux Sprint. Turbo 5DHC Special. Från sent 60 tal. Den tar underbara bilder, om gillar en gultonad bild

2011-11-10 @ 23:10:44
Postat av: Matilda

Haha! Den har säkert ett antikvärde nu. Men det blir nog dessvärre ingen deal där! Men lovar att ta många fina kort PÅ dig! <3

2011-11-10 @ 23:55:31
URL: http://tillevill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0