Ännu en helg som flugit förbi

Jaha, vintertid igen, söndag och snart november. Har hört att man alltid ska försöka se allt från det positiva och det hjälper ju verkligen när man har ett häligt lag men får träffa ett par gånger i vecka, trevliga skolkamrater, den finaste killen och världens bästa familj.
Men november brukar alltid vara så himla ruskig och kylig. Denna månad skulle jag nästan kunna gå i ide. Men men!

Helgen har känts lite upphackad och har inte riktigt upplevt den som en riktig helg. Men har iaf fåll lite gjort! I fredags hade jag tenta från 16-20 så kom typ inte hem förrän rätt sent. Det blev en lugn och alldeles för kort fredagskväll! Bland det bästa i helgen var faktiskt att få sova ut bredvid Martin.
Ett litet kort sidospår. Det är så mysigt för jag brukar alltid frysa på kvällarna och få brukar Martin vara jätte varm och gosig att krypa under till. Medan egentligen direkt när jag somnat men framför allt på morgonen är jag alltid varm som en kamin och då kommer Martin och kryper under mitt täcke. Tycker att det är ganska gulligt att vi funkar så!

En annan godbit var helgens match mot Standard. Var så kul att få lira igen! Standard var ett kanon häligt lag att möta. Glada tjejer som verkade spela av samma anledning som vi. För att det är så jäkla kul helt enkelt! Vi lyckade trycka in 10 mål och få 1 i baken men de bjöd på ett härligt och skoj motstånd! Kändes som om min kedja med Maja och Louise funkade bra. Blev lite mycket springa själv med bollen de första två perioderna men sedan försökte vi lägga mer fokus på att spela bollen och få igång ett spel med backarna hellre än att bara få in bollen.
Nästa helg blir det derby mot Turinge. Det ska bli jätte spännande att se hur vi mäter oss mot ett av seriens topplag. Och derbyn är ju alltid något speciellt! Är redan super laddad, det ska bli så himla kul att möta duktiga tjejer man känner igen!

Efter matchen gick jag, Martin, Max, Talon och Erik på bio. Såg The Socialnetwork och var väl ingen riktig biofilm men var lite små kul då de diskuterade algoritmer och grejer som man typ precis haft på tentan dagen innan. Annars så tycker jag faktiskt filmen var rätt kass. Handlade typ om att se vänner stämma varandra för att få en delsumma. Rätt deppigt faktiskt!

Sen kom min värsta. På söndagen hade vi i laget lovat att inventera på Ica i Moraberg för att få ännu mer pengar till lagkassan. Vi skulle börja kl 6 och jag kan säga att där var jag allt bra tacksam att man fick vrida tillbaka klockan en timme. Hur som helst, det var rätt jobbigt men vad gör man inte för laget. Tyckte det var en jätte insats av alla som orkade upp och ändå hade humöret på topp!

Sen har jag inte så mycket mer att säga om helgen. Annat än att den gått för fort och att jag redan längtar till nästa fredag och helg. Hoppas den känns mer som en helg!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0