Tryggve

Idag har Tryggve varit hos oss i två veckor (27/7) och han är så himla duktig. Han sover hela nätterna, är så gott som rums ren. Har varit ett par olyckor som varit vårat fel. Sen är det någon gång i rebell anda, då han t.ex. inte tyckt om sitt halsband. Fast han har ändå vant sig bra med halsbandet nu tycker jag.

Ska man klaga på något så är det kanske i så fall att han gilla att bita, och då menar jag på allt! Skor, mattor, blommor, stolar, soffor, hår och ett och annat finger. Men han biter inte på oss om vi man inte har gjort honom uppspelt.  Fast det går också i perioder. Nu i två dagar har han varit jätte duktig!

Igår var vi och hälsade på familjen Kjellnberg och Doris. Deras lilla jackrussel som är ett par månader äldre än Tryggve. Det var så himla kul för hon är typ lika stor som ena hans tass och pilsnabb med galet mycket energi. Det tog lite tid för henne att få igång Tryggve men sen lekte det och verkade ha jätte kul. Han hade inte en sportmössa att hänga med henne men när hon inte hann undan la han sig på henne. Stackaren blev ju så gott som mosad! Men de hade i alla fall jätte kul och det var svårt att få med sig Tryggve hem. När han väl kom hem sov han nästan hela dagen och bet inte på någonting, han var helt slutkörd!

Idag knallade jag och T runt i centrum i mer än en timme. Tanken var att han skulle få träna på att vara bland bilar, cyklar, mopeder, andra människor och hundar. Det gick bra, fast man såg att det var mycket intryck för honom att ta in.

När vi kom hem kom David och Maja förbi med Majas familjs lilla Gimli som de hämtade i helgen. En super gullig liten Shetland sheepdog. För en gångs skull var det T som ville komma fram och lukta. G tyckte nog att Tryggve var lite stor fast han bara är två veckor äldre. De får se till att lära känna varandra bättre framöver! 













<3


Kommentarer
Postat av: jennifer

Vi har en tik hemma ifrån samma kull, Smilla. (Bad Romance) och hon är likadan så som du beskriver Tryggve, hon biter i allt o.s.v. men kan tala om att det är för att det kliar så förbaskat i munnen, det blir bättre när dom tappat ''mjölktänderna''. :)

2010-08-15 @ 15:26:04
Postat av: Matilda

Nej, men gud va kul! =D

Var bor ni någonstans?

Skulle vara jätte kul att se några bilder på henne. Har du någon blogg?

Jag förstår att det måste klia någe fruktansvärt. De växer ju så otroligt fort. Men tycker iaf att han blir duktigare och duktigare för varje dag med att veta vad han får bita på.

Hur går det för Smilla?

Tryggve är inte alls bra på att äta. Jätte frustrerande Slutar med att jag sitter och matar honom vilket jag vet att man inte ska göra. =P

2010-08-16 @ 15:15:56
URL: http://tillevill.blogg.se/
Postat av: Jennifer

vi bor i ludvika. Mamma jobbar tillsammans med Pernilla :)

Nej, jag har tyvärr inte det, men jag har massa bilder på datorn! :)

Smilla biter på allt hon inte får bita på, hon kan bli helt tokig! haha. MEn det får man väl leva med tills hon ''byter'' tänder :D

Det va tråkigt att höra, smilla äter och äter. Det blev lite mindre när hon fick urinvägsinfektion, :( Men nu är det som vanligt. Hon sitter med vid bordet och tigger. :P

2010-08-18 @ 11:27:08
Postat av: Matilda

Okej! Men du får väldigt gärna skicka några bilder om du har tid. =) ([email protected])

En fråga bara! Hur sjutton märkte ni att hon hade urinvägsinfektion?

2010-08-18 @ 17:41:51
URL: http://tillevill.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Det gör jag gärna! :)

hon kissade blod :(



Och så måste jag fråga! :D När ni matar tryggve, blöter ni fortfarande hans mat då? :P

2010-08-18 @ 20:28:37
Postat av: Jennifer

det gör jag gärna! :)



hon kissade blod.. :(



Nu måste jag fråga! Blöter ni fortfarande maten när ni matar tryggve? :)

2010-08-18 @ 20:35:59
Postat av: Matilda

Oj, okej! =(

De är väldigt lika. Tryggve har lite svart på tassarna. Jätte härliga bilder. Tack! =)

Nej, vi började med att sluta blöta upp maten. Då gick det bra ett tag. Sen är det som om han tröttnar på maten. Så vi har bytt foder tre gånger nu. Nu prövar vi något som heter Eukanuba som ska vara snällare för magen, eftersom att han ofta är lös i magen. Sen försöker vi låta bli att ge honom annat är själva fodret så att han inte blir bortskämd med massa godsaker. Fast jag måste medge att det är svårt att låta bli! Han tycker ju att allt vi äter på är så himla smaskigt. =P

2010-08-19 @ 12:02:44
URL: http://tillevill.blogg.se/
Postat av: Jennifer

ja, jag har sett det :) Det är inte riktigt färska bilder som du kanske såg för jag har inte hunnit, men jag kan ju alltid skicka mer när vi har skaffat. (; hah. Ingen fara!



Okej, för vi slutade med att blöta maten så jag tänkte om det va det som va 'felet'. Det är riktigt svårt att inte ge Smilla godsaker också, för hon tittar så snällt med ögonen på en, så då brukar det kunna bli någon liten godis ibland :)

Ja, det är samma med smilla, hon sitter brevid och piper för att hon ska få smaka, ibland får hon något litet annars så ger hon upp efter ett tag :) haha

2010-08-19 @ 15:01:22
Postat av: Matilda

Ja, skicka gärna lite så man får se hur hon växer. =)

De är verkligen helt galet söta! Visste inte att man kunde bli så förtrollad av en hund. =D

2010-08-19 @ 16:55:42
URL: http://tillevill.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Det gör jag gärna :)

Precis! Blev helt förälskad när vi va och hälsade på dom första gången! efter det var vi alla i familjen helt sålda. Sen så skulle man ju bli tvungen att välja.. Men det blev bra till slut :)

2010-08-20 @ 17:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0