Lonely

Nu åkte precis mamma och pappa hem, så nu är jag alldeles ensam! Har nog inte förstått det riktigt än. Men ikväll vet jag nog en som kommer gråta och tycka synd om sig själv. Man kan ju inte hjälpa att man tycker så himla mycket om sina föräldrar.



Idag var det upprop och utbildningen verkar vara bra. Hann inte prata så mycket med dem i klassen men det verkade vara ett trevligt sällskap. Lär väl känna varandra bättre imorgon då vi ska umgås med tvåorna i Pildamsparken.  Efter det ska jag dra vidare och möta upp med de ettor jag har haft inspark med förra veckan. Det är ju så tokigt, för jag gick in på kårens hemsida och läste att insparken för höstens ettor skulle dra igång den 25e. Så jag åkte ju ner i onsdags och hängde på. Det var dock inga ifrån min linje med. Så jag har bara lärt känna lärare, socionomer andra. Fast jag egentligen inte kanske skulle vara där. Så denna vecka krockar liksom aktiviteterna lite. Men det är ju jätte bra att man lär känna folk från olika håll. Har verkligen fått träffa goa gubbar!Ikväll är det egentligen karaoke- kväll men jag känner min inte på topp riktigt. Mamma och pappa skulle egentligen ha släppt mig när de åkte hem, men jag tyckte det skulle kännas konstigt att åka iväg och ha kul och sen plötsligt komma hem till en helt tom lägenhet. Det skulle bli en så jobbig omställning kände jag!

Igår var jag iaf på såpa- fotboll och volleyboll. Det var kanon kul och är absolut något som jag kommer ta med hem nästa sommar och köra. Det var lite synd att man var så många för man fick inte spela så mycket. Mellan bestämde vi oss för att spela beach volleyboll med en Fotboll. Det var allt annat än skönt, handleden gick ju typ av när man servade.



I söndags bjöd Gunilla och sambon Peter oss på middag. Gunilla är kvinnan som jag hyr lägenheten i andrahand av. Jätte trevligt hade vi! Gunilla är sprudlande och kanon go kvinna som har gett sig sjutton på att jag är hennes lilla snäcka. Tycker det är så himla kul och sött! Hon jobbar i vanliga fall som lärare med på sommaren är hon reseledare. Fick ett erbjudande att sommarjobba som reseledare i Spanien i sommar av henne. Det kan ju vara skit kul! Fast måste känna efter lite till innan jag kan fatta ett beslut. Har redan blivit erbjuden sommarjobb på Alcro också.


Kommentarer
Postat av: Åsa B

Vad duktig du är. Det är jätte bra skrivet av dig. Tack för att jag fick tillträde hit, nu kan man föja med dig och vad som händer. Hoppas att du kan sova i natt o inte fälla för många tårar.Men din mor har nog också svårt att sova. När Martin flyttade så tyckte jag att det värsta var på morgonen när man gick förbi ett tomt rum. Det kommer säkert att gå jätte bra för dig, ha det så bra tills vi ses igen. Kramar

2009-09-01 @ 22:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0