Galen Fågel!

Nu var det ett tag sen jag skrev.  Har hunnit vara hemma och träffat alla nära och kära, avverkat ännu en vecka i skolan samt blivit sjuk. Så nu ligger jag hemma och försöker kurera mig. Tempot i skolan är verkligen så högt att det inte funkar att vara borta en enda dag.
Känner att jag har börjat hitta min plats i klassen mer nu också. Klassen är överlag väldigt gemytlig men har väl hittat tre tjejer som jag trivs lite bättre med. Känns bra! Nästa helg ska vi försöka styra upp något och gå ut i Malmö eller Lund. Så vi får se!
Saknar så klart familjen och Martin lite extra mycket när man är förkyld och ligger med feber.

Men jag måste berätta vad som hände i veckan. När jag gick ifrån bussen hörde jag att det prasslade till i buskarna.  Så jag satte mig ner och kikade in där under och gissa vad jag såg! Typ världens gulligaste kycklingar. Små ur söta dun bollar i olika färger som irrade runt där under! Försökte ta kort med då kom mamma höna och jagade bort mig. Hur kan så söta bli så läskiga?
Hur som helst så gick jag förbi igår efter skolan igen för att titta till att mina kompisar mådde bra. När jag började närma mig såg jag direkt att allt inte var som det skulle. Mamma höna sprang förtvivlad fram och tillbaka över cykelvägen, trots att det var ganska flitig trafik. När jag kom fram såg jag att den där stora och dumma påfågeln höll på att hacka på den lilla gråa kycklingen. Idiot fågeln hade typ redan brutit nacken av den lilla stackaren eller gett honom en hjärnskakning eller något. För huvudet så helt vridet ut och den verkade inte kunna navigera sig utan sprang typ runt i en ring fast mamma höna försökte distrahera psykopat fågeln.
Jag höll typ på att börja gråta. Ville ingripa men samtidigt känns det ju som att om den är så pass skadad vill man ju nästan att påfågeln skulle göra slut på den stackars lilla kraken så den slipper lida. Sen visste jag inte om påfåglar kanske är farliga. Det är ju helt galet stora! Jag ringde mamma för att rådslå om hur jag skulle göra. Var ju trots allt ett riktigt viktigt beslut. Men när jag stod där och ringde började folk samlas runt mig och dessa människor vågade faktiskt ta ett beslut. Tyckte det var så hemskt så beslutade mig för att gå så att jag kunde fantisera ett gott slut.
De räddade helt enkelt den lilla gråa kycklingen som var helt oskadd. Idag springer den säkert runt och leker med sina syskon under busken.  Slutet gott, allting gott!

Fick ett förslag av en väldigt klok person att jag skulle skriva någon gåta eller något så jag tänkte anordna en lite frågesport. Det blir en frågesport med åtta frågor som bara rör mig och svara kan man göra i kommentarerna Flest rätt vinner! =P

1.  Varför flyttade jag till Trelleborg?

2. Vad brukar vi i min familj kalla min klantiga far?

3. Vilket djur började jag hata i veckan?

4. Vad tycker jag är allra roligast att shoppa?

5. Jag tycker ju givetvis om allting hos min underbara pojkvän Martin, men nämn 5 saker som jag tycker lite extra mycket om hos honom?  Tre rätt är godkänt! =P

6. Om jag skulle bli strandsatt på en öde ö och bara fick ta med mig tre saker. Vad skulle jag ta med? Vi säger att jag får en kniv och en ask tändstickor så blir det lite roligare. =)

7. Jag och min familj har haft en hund, vad hette han? En lite ledtråd är att min käre far är konstnär och han kan ha påverkat val av namn något.

8. Om jag fick vara någon annan för ett dygn vem och varför skulle jag välja den?

Svaren kan vi säga publiceras om en vecka. Lycka till! =)

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

1: För att plugga till arkitekt xD

2:okepoke

3:påfågeln

4:Skor

5:Rumpan,Magen,mitten tanden på undertänderna, behöver bara svara på 3 för alla är rätt ;)

6:En Martin för han är en riktig överlevare,telefon

7:Picasso

8:James bond för då får du döda alla du vill :D

2009-09-19 @ 21:00:52
Postat av: Martin

1: För att plugga till arkitekt xD

2:okepoke

3:påfågeln

4:Skor

5:Rumpan,Magen,mitten tanden på undertänderna, behöver bara svara på 3 för alla är rätt ;)

6:En Martin för han är en riktig överlevare,telefon,en bra bok.

7:Picasso

8:James bond för då får du döda alla du vill :D

2009-09-19 @ 21:03:04
Postat av: Åsa B

1: Läsa till arkitekt

2: ?

3:Påfågeln

4:Skor

5:Hockeyrumpan, gott hjärta, humor, kramgo, ögonen

6:Martin,tandborste,ansiktskräm,telefonen (men det fins säkert ingen mottagning).

7:Picasso

8:En fiskmås så att du kan bajsa på alla du inte gillar.



2009-09-21 @ 19:54:20
Postat av: Matilda

Haha! Jäklar va vassa ni båda var. Men godkänner nog 4 svar för er båda. Man kan ju tycka att Martin borde vara aningen bättre på detta men ifs är ju Åsa kvinna och förstår mig kanske bättre så. Här kommer iaf svaren!



1.För att studera, (målet var att bli arkitekt).

2. Rudolf

3. Påfåglar

4. Skor

5. På Martins undre käke har han en tand i mitten istället för två framtänder. Ur gulligt! Hans lite sömniga ögon, hockeyrumpan, hans goa barnasinne och hela han så klart!

6. En kamera, extra batteri och ett paket kubbar. Då skulle jag må gött!

7. Våran hund hette Picasso.

8. En rätt klurig fråga. Men jag skulle iaf vilja vara en kille. Skulle så gärna vilja pröva att stå och kissa mitt namn i snön. Sen skulle jag vilja vara extremt smart och rik (pröva något nytt). Jag hade nog valt Albert Einstein.

2010-02-24 @ 18:57:59
URL: http://tillevill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0