Sista natten hemma!

God morgon!

Sista natten hemma idag, känns konstigt! Dagen är rätt fullspäckad. Nu väntar jag på att min Martin ska vakna. Låter honom sova i tio minuter till sen måste han hjälp a mig att packa klart det sista.

När vi är klara med det bär det av till mormor för att byta bil. Vi har nämligen ingen dragkrok på vår.  Sen ska jag åka ned Martins föräldrar och kika på en visning av en lägenhet i Nyköping och därefter skulle jag få åka med dem till något ställe där de tydligen hade billiga och bra mikrovågsugnar.  Något som är så himla tråkigt att lägga pengarna på!

Kl 19 drar träningsmatchen, Nyköping vs Huddinge igång. Den vill jag självklart inte missa, hockey nörd som man är! Är det något som jag älskar så är det verkligen hockey. Jag har i princip bott på en hockey-ink, sen jag var 4. Min storebror David var keeper och då slussades man med om man var lillasyster. Oj, så kul man hade i snöhögarna när man var liten! Sen blev det roligare att faktiskt tittat på själva hockeyn. Nu har David lagt det på hyllan men jag tar varje tillfälle som ges att få gå på matcher. Det är ju så klart dessutom mycket roligare om man har en duktig pojkvän som spelar. Så ikväll håller vi tummarna för Martin och Nyköping!

Har aldrig varit någon fotbolls fantast men nu får man väl börja kolla på det istället. Finns väl typ 3 allsvenska lag i de trakterna jag ska flytta till (Trelleborg, Malmö och Helsingborg).
Sover hos Martin i natt så plockar mamma och pappa mig på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0